blog rowerowy

Km: 22.78 Km teren: 0.00 Czas: 01:45 km/h: 13.02
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: °C HRmax: HRavg
Kalorie: kcal Podjazdy: m Aktywność: Jazda na rowerze
Już kiedy wydawało że nie pojedziemy a to dzięki naszej kochanej Policji ale w końcu udało się ruszyć. Przejazd nową trasą potem szybki powrót do domu

Z synem męczarnia

Czwartek, 27 czerwca 2013 Kategoria Wspólnie
Km: 32.50 Km teren: 10.00 Czas: 02:02 km/h: 15.98
Pr. maks.: 34.24 Temperatura: 15.0°C HRmax: HRavg
Kalorie: 729kcal Podjazdy: m Aktywność: Jazda na rowerze
Dzisiaj musiałem zabrać syna na rower więc tempo "zabójcze". Dołączył do nas Przemek imtak pojechaliśmy ku Zielonej,potem Towarne i do Olsztyna gdzie odpoczywamy bo młody nie ma sił. Wracamy przez bSkrajnicę do rowerostrady i koło Michaliny do Alei Pokoju i do domu.

Trochę pokręcić

Wtorek, 25 czerwca 2013 Kategoria W pojedynkę
Km: 23.00 Km teren: 0.00 Czas: km/h:
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: °C HRmax: HRavg
Kalorie: kcal Podjazdy: m Aktywność: Jazda na rowerze
Do pracy podpisać jakieś papiery i na działkę zobaczyć jak ładnie zalało.

Złoty Potok-Gorzków

Niedziela, 23 czerwca 2013 Kategoria Wspólnie, z ekipą z Forum Uczestnicy
Km: 72.58 Km teren: 0.00 Czas: 03:15 km/h: 22.33
Pr. maks.: 52.87 Temperatura: 18.0°C HRmax: HRavg
Kalorie: 1893kcal Podjazdy: m Aktywność: Jazda na rowerze
Ustawka była na 7 ale ze względu na burze nocne wyruszamy o 8.30. Pod Skansenem pojawiają sie EdytKa,Kasia i Alek więc jedziemy w czwórkę. Pod dworcem mijamy sie z Robertem -krótkie cześć i jedziemy dalej. Do Olsztyna przez rowerostradę i Skrajnicę a potem do Zrębic i do Złotego. Tam przerwa na molo gdzie spozywamy pyszne ciasto od Edytki. Przy okazji najadają się również kaczki. Ruszamy w stronę Gorzkowa i wiem że już niedługo pojadę z towarzystwem gdyż mam za mało czasu. Jednak podjazdu pod górę sobie nie odpuszczę. Na szczycie zawracam a reszta ekipy jedzie dalej. Wracam przez Janów główną drogą do domu. Po drodze mijam chyba z milion szosowców i kilku MTB-owców. Za Olsztynem mija mnie szosowiec od Gronka a ja próbuję dotrzymać mu koła co przez jakiś czas mi się udaje. Na rowerostradzie mijam kilkunastu niedzielnych rowerzystów i spokojnie kieruję sie w stronę domu. Jeszcze tylko szybka myjka i na obiadem. Szkoda że nie udało mi się przejechać całej trasy lecz obowiązki rodzinne to rzecz święta i nie wolno ich zaniedbywać.

Wszystkie drogi prowadzą do Leśnego

Czwartek, 20 czerwca 2013 Kategoria Wspólnie Uczestnicy
Km: 80.81 Km teren: 45.00 Czas: 04:04 km/h: 19.87
Pr. maks.: 50.02 Temperatura: 27.0°C HRmax: HRavg
Kalorie: 2039kcal Podjazdy: m Aktywność: Jazda na rowerze
Ustawka z Harrym na ósmą rano żeby nam jeszcze za bardzo nie grzało. Jedziemy spokojnym tempem przez Hutę i koło Guardiana do torów. Skręcamy w lewo w stronę Zielonej Góry. Następnie przez Kusięta i na końcu wsi w lewo przez tory i zaraz w prawo na Turów. Potem do Bukowna i do piasku jednak wcześniej z powodu gorąca przerwa w Czepurce na pogawędkę z miejscowymi i cytrynowy izotonik.Do Janowa jedziemy asfaltem ,odbijamy na Złoty Potok i przerwa na batona nad Stawem. Potem jedziemy ścieżką pieszo-rowerową do parkingu za Potokiem. Chwila zastanowienia i decyzja-jedziemy do Żarek. Przez Ostrężnik i Czatachową docieramy do celu naszej podróży. Jeszcze tylko zakup jabłkowego izotonika i w drogę w stronę Żarek Letnisko. Przed Żarkami stajemy na parkingu leśnym i raczymy się zimnym napojem orzeźwiającym. W czasie przerwy zauważamy na drzewie czerwony szlak rowerowy i po krótkiej naradzie postanawiamy nim jechać dalej. Omijamy Żarki Letnisko bokiem jednoześnie zaliczają kąpiel obuwia w przepływającym strumieniu. Wyjeżdzamy drodze Masłońskie -Przybynów. Na końcu Ostrowa szlak prowadzi nas w lewo i wyjeżdzamy w Przybynowie koło kościoła. Potem droga prowadzi nas trochę asfaltem,trochę szutrami do Zaborza. Tutaj szlak odbija w lewo w kierunku Poraja jednak nasze rowery coś nie chcą w tamtą stronę skręcić i ciągną nas prosto do Biskupic(chyba wiem czemu). Stamtąd jedziemy niebieskim rowerowym i wyjeżdzamy koło parkingu w Sokolich.Szlak rozjeżdzony przez wyrąb lasu i ciężko się jedzie do samego parkingu ale nagle okazuje się że jest już zrobiona rowerówka do Olsztyna. Ładna asfaltowa tylko nie wiem po co tak przerwa na wjazd do lasu a i asfalt klei się do opon jak guma do włosów. Rowerki ciągną coraz bardziej i nagle okazuje się że mimo iż zapowiedzieliśmy sobie że nie ma szans jechać do Leśnego znajdujemy się koło baru. Coż było robić- stajemy żeby maszyny trochę odpoczęły a my w tym czasie chcą nie chcąc uraczamy się zimnym Izotonikiem oraz żurkiem z kiełbasą. Nie ma nikogo z bikerów ale to chyba upałów i pory dnia o której tam się zjawiliśmy. Rozmawiając ze sobą stwierdzamy że jakby człowiek nie jechał to: WSZYSTKIE DROGI PROWADZĄ DO LEŚNEGO. Najedzeni i nawodnieni jedziem przez skrajnicę i rowerostradą do Michaliny i przez Raków do domów. Wycieczka udana chociaż pozostaje niedosyt-mogliśmy dokręcić te dwie dychy do stówki-jedynym usprawiedliwieniem jest upał panujący na dworze i może trochę lenistwo.

Olsztyn-Debowiec

Środa, 19 czerwca 2013 Kategoria Wspólnie
Km: 37.06 Km teren: 30.00 Czas: 01:49 km/h: 20.40
Pr. maks.: 31.73 Temperatura: 28.0°C HRmax: HRavg
Kalorie: 846kcal Podjazdy: m Aktywność: Jazda na rowerze
Umówiłem się ze Zbyszkiem i Harrym na 15 na krótki wyjazd. Ruszamy jak zwykle koło huty i przy Warcie do Bugajskiej. Potem tak jakoś odwrotnie niż zwykle rowerostradą przez Skrajnicę i do Leśnego. Tam jak zykle posiadówka i w dalszą drogę do pomarańczowego i do Dębowca. Następnie do Poczesny przez Samulę.
Potem jedziemy od Zawodzia do Korwinowa i po betonach do Bugajskiej. Następnie koó Michaliny i przy trasie do estakady. Tam rozdzielamy się i każdy do domku.

Do księdza na wyścig

Niedziela, 16 czerwca 2013 Kategoria Wspólnie Uczestnicy
Km: 42.00 Km teren: 25.00 Czas: km/h:
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: 27.0°C HRmax: HRavg
Kalorie: kcal Podjazdy: m Aktywność: Jazda na rowerze
Znajoma zaprosiła mnie na wyścig organizowany przez proboszcza parafii Poczesna.Nie miałem za bardzo chęci jechać ale średni syn bardzo mnie namawiał a jak wiadomo dzieciom się nie odmawia(chociaż ma już 17 lat)więc pojechaliśmy.Zawody odbywały się w w Zawodziu nad wodą zwaną Samula. Najpierw startowały dzieci ze szkoły podstawowej na krótkiej rundce dookoła parkingu. Aż chce się patrzeć jaka walka,łzy szczęścia i zawodu. Zawodnicy walczyli z przeciwnościami losu,ranami i rywalami do samej mety.Potem nadeszła nasza kolej,nie chciało mi się startować ale młody tak prosił żebym z nim jechał że w końcu się zgodziłem. Niestety jestem trochę samolubem i po starcie coś mnie pociągnęło do przodu więc pognałem.Michał nie miał szans powalczyć więc bez skrupułów tatuś go zostawił.Trasa łatwa -3 rundki po ok.4km po płaskim tylko w niektórych miejsca piasek a poza tym podłoże leśne i kawałek asfaltu.Po dwóch rundach wyszedłęm na tzrecie miejsce któego nie oddałem do końca i dzięki temu wzbogaciłem się o puchar i dyplom. Michał dojechał na ósmym miejscu ale najważniejsze że załapał chęć do jazdy na rowerze.

Na izotonik

Niedziela, 16 czerwca 2013 Kategoria Wspólnie Uczestnicy
Km: 44.66 Km teren: 35.00 Czas: 02:16 km/h: 19.70
Pr. maks.: 48.60 Temperatura: 21.0°C HRmax: HRavg
Kalorie: 1019kcal Podjazdy: m Aktywność: Jazda na rowerze
Na dzisiejszej porannej zbiórce stawiło się aż trzech bikerów tj.Harry,Piotrek i ja. Okazało się że chłopaki wczoraj za bardzo potrenowali i głownym naszym celem okazał się Leśny z racji najlepszego Izotoniku na Jurze. Tylko ja ne byłem przetrenowany więc postanowiłem ich trochę okrężną drogą doprowadzić do celu. Jedziemy więc nad Wartą do Bugaju następnie po lytach do Słowika. Stamtąd przez Zawodzie gdzie dziś ma się odbyć wyścig MTB do Osin. Odbijamy w stronę Monaru a następnie na pomarańczowy i do Sokolich. CHłopaki po wyjechaniu na asfalt poczuli już chyba zapach Leśnego więc pognaliśmy jak najszybciej żeby nam ktoś miejsca nie zajął. Zasiedliśmy nad napojem a nasze rumaki odpoczywały pod drzewem:

Po nabraniu sił kierujemy się w stronę Skrajnicy a tam w stronę Częstochowy. Przez Guardiana do Warty następnie odprowadzany piorka do Krakowskiej i wracamy Rejtana na Raków.Na Rejtana to by można niezły wyścig MTB urządzić takie dziury. Koło Skansenu każdy odbija w swoją stronę. Może jeszcze sie wybiorę dziś do Poczesnej na małe ściganko!!!!

Do Poraja ocenić ryzyko powodzi

Sobota, 15 czerwca 2013 Kategoria Wspólnie Uczestnicy
Km: 56.83 Km teren: 45.00 Czas: 03:13 km/h: 17.67
Pr. maks.: 35.13 Temperatura: 14.0°C HRmax: HRavg
Kalorie: 1298kcal Podjazdy: m Aktywność: Jazda na rowerze
Wyjazd zaplanowany o 9 rano. Lekko padało i chyba dlatego pojawiło nas się tylko dwóch. Przemek nie wystraszył się wody i pojechaliśmy. Najpierw jak zwykle koło huty i nad Wartą na Bugaj. Woda wysoka więc postanawiamy pojechac zobaczyć jak Poraj się trzyma. Wjeżdzamy na Dębowcówkę i docieramy do kościoła na Dębowcu. Potem zjazd do Poraja i do zbiornika. Jedziemy wałem sprawdzić jaki poziom wody.

Nie jest źle Częstochowie nie grozi zalanie chociaz rzeka wygląda nieciekawie:

Wracamy szosowo przez Choroń i Biskupice prosto do Leśnego. Tam krótka przerwa na mały izotonik.W Leśnym nie uświadczyliśmy żywej dusz a pogoda już była ładna i liczyliśmy że ktoś z nas jeździ.Ruszamy dalej do Skrajnicy:

Jedziemy dalej lasami aż do Dębowcówki i wracamy koło Guardiana ,przez cmentarz Żydowski do Legionów gdzie trafiamy na w połowie zastawioną drogę rowerową:
Dojeżdzamy do trasy i tam każdy odbija w swoją stronę. Ja nad Wartą ścieżką po wale do Sity i pod dworcem do domu.

Pływanie rowerowe

Niedziela, 9 czerwca 2013 Kategoria Wspólnie, z ekipą z Forum Uczestnicy
Km: 48.62 Km teren: 40.00 Czas: 03:22 km/h: 14.44
Pr. maks.: 45.22 Temperatura: 20.0°C HRmax: HRavg
Kalorie: 1110kcal Podjazdy: m Aktywność: Jazda na rowerze
Rzuciłem propozycję wyjazdu do kilku znajomych i rano na zbiórce byłem wiece zdziwiony ilu się odhaczyło.Przybyło aż 11 osób a ja nie miałem pomysłu gdzie jedziemy. Planowaliśmy jechac asfaltowo i delikatnie ale w chwili gdy zaczął prowadzić Dreju wiedziałem że jedziemy raczej terenowo.Najpierw docieramy do Ossona gdzie po wjechaniu część z nas zjeżdza torem downhilowym a reszta spokojniej i pierwszy raz się rozmijamy. Dzwoniąc do siebie wreszcie się spotykamy. Dojeżdzając do Przeprośnej Górki Edytka i Mtbiker jadą asfaltem a reszta terenem w górę.Potem zjazd w stronę Mstowa bardzo ciekawą ścieżką która doprowadza nas do pierwszej wody.Pokonujemy ją w dobrych humorach nie wiedząc co nas dalej czeka:

Docieramy do Mstowa gdzie czekają na nas nasi szosowcy i po krótkiej przerwie na rynku jedziemy do snowparku. Następnie wzdłuż lasu docieramy do rzeki która wyzwala w nas chęc do jej pokonania. udaje nam się to z różnym skutkiem a najbardziej cierpi Agnieszka:

Jedziemy dalej cały czas brodząc w wodzie prawie do 3/4 koła. Niestety po ok.kilometrze musimy się wrócić gdyż zaskakuje nas wielkie rozlewisko.Ponownie pokonujemy rzekę ale już bez przygód. Docieramy do asfaltu i kierujemy się w stronę Olsztyna gdzie oczywiście przerwa na izotonik w Leśnym. Agnieszka,Dreju i Przemek jadą dalej walczyć z wodą a reszta z nas przez Skrajnicę wraca do domów. Jeszcze tylko mycie rowerów i obiadek.