blog rowerowy

Wykres roczny blog rowerowy rafik1000.bikestats.pl

linki

ponad 100 km

Pierwszy maja z Lublińca do domu

Poniedziałek, 1 maja 2017 Kategoria ponad 100 km, Wspólnie Uczestnicy
Km: 125.30 Km teren: 110.00 Czas: 07:05 km/h: 17.69
Pr. maks.: 41.43 Temperatura: 15.0°C HRmax: 170170 ( 91%) HRavg 136( 73%)
Kalorie: 6206kcal Podjazdy: 502m Sprzęt: KUBA Aktywność: Jazda na rowerze
Dzisiaj siedmioosoboa ekipa(Daria,Rafał,Parker,Siwuch,Marcin Ef,Maciek i ja) rusza do Lublińca pociągiem Kolei Śląskich. Cena za bilet powalająca- siedem złoty od osoboroweru. Po dotarciu do miejsca startu wsiadamy na rowery i w drogę.Pierwszy punkt to cmentarz psychiatryczny na którym pochowane są dzieci -ofiary hitlerowskich eksperymentów. Jedziemy dalej w stronę Piłki i tutaj pierwsze problemy z nawigacją-dojeżdżamy do Rusinowic zamiast tam gdzie chcieliśmy. Z Piłki chcemy dojechać terenem do Bruśka i znów GPS prowadzi nas inaczej niż chcieliśmy i część trasy musimy pokonać asfaltem na dodatek drogą krajową,dobrze że wolny dzień to i ruch mały.Z Bruśka przez Krywałd do Tworogu i tutaj kończą się problemy z nawigacją.Tutaj przerwa na zaopatrzenie w piciu i papu i dalej prze Boruszowice do Kalet. W międzyczasie docieramy do jeziorka Głęboki Dół gdzie robimy przerwę śniadaniową a by potem poszukiwać wielkiego cisu,lecz jak to w lesie-ciężko znaleźć jedno drzewo pośród tysięcy.Z Kalet do Koloni Woźnickiej i tam na zielony szlak LR. Po około 7 km okazuje się że wylała rzeczka która zerwała mostek i musimy wracać do drogi serwisowej autostrady i nią do Woźnik. Tutaj znów małe zakupy i w drogę. Wyjeżdżamy w pola i dopada nas wmordęwind taki że się prawie nie da jechać.A później już z górki przez Mzyki i dwa Siedlce do jedynki którą ciężko przejechać i dalej do Jastrzębia i Poraja gdzie opuszcza nas Tomek. No i z Poraja do domu przez Dębowiec i pożarówkę która jest chyba jedną drogą oczyszczoną z drzew powalonych przez zimę.I tak docieramy do dworca na Rakowie gdzie każdy odbija w swoją stronę. Super wycieczka w świetnym towarzystwie w terenach których praktycznie nie znamy.
Na dworcu w Lublińcu.

W poszukiwaniu szlaku.

Misie dwa.

Pawełki i rezerwat Brzoza

Niedziela, 7 czerwca 2015 Kategoria Jurabike, ponad 100 km, Wspólnie, z ekipą z Forum Uczestnicy
Km: 105.41 Km teren: 70.00 Czas: 06:11 km/h: 17.05
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: °C HRmax: HRavg
Kalorie: kcal Podjazdy: m Sprzęt: KUBA Aktywność: Jazda na rowerze
Dzisiejszy dzień przeznaczony na odwiedzenie Pawełek. Ruszamy w składzie Daria,Ania,Rafał,Tomasz trójka gości z GŁOWNA i ja. Jedziemy na spotkanie z Agą,Przemem i Gawłem którzy są tam od wczoraj pod namiotem. Jedziemy jak zwykle przez Liszkę,Konradów do Blachowni a stamtąd przez Herby i byłą tajną jednostkę do Kacapskiego Mostu. Następnie gonieni telefonami Pawła gnamy do Pawełek. Tam oczywiście podziwianie rododendronów oraz pogawędka i kiełbaski przy ognisku. Następnie jedziemy do wioski do sklepu i w czasie przerwy dostaję info o konieczności powrotu do domu. W drodze powrotnej postanawia mi towarzyszyć Ania. Wracamy tym samym szlakiem jednak jak to zwykle bywa postanawiamy trochę skrócić drogę i zawierzamy mapom w telefonie. Pokazują nam ścieżki jednak jak się później okazuje są tak pozarastane że wręcz nieprzejezdne. wracamy więc na szlak i jedziemy do Herb. Tam robimy przerwę na batonika i dalej przez Cisie i Blachownię do domu. Od Gnaszyna jedziemy już asfaltem aż do dworca PKP . Tutaj jeszcze tylko grzecznie przechodzimy na drugą stronę i każde z nas udaje się do domu.

Do bizonów i Wąsosza

Piątek, 1 maja 2015 Kategoria Jurabike, ponad 100 km, Wspólnie, z ekipą z Forum Uczestnicy
Km: 111.81 Km teren: 50.00 Czas: 05:46 km/h: 19.39
Pr. maks.: 49.00 Temperatura: 12.0°C HRmax: HRavg
Kalorie: 2610kcal Podjazdy: m Sprzęt: KUBA Aktywność: Jazda na rowerze
Zgodnie z pierwszomajową tradycją wybraliśmy się na wycieczkę rowerową.Wysłaliśmy zaproszenia do sporej ilości osób jednak część nie mogła jechać,część miała już inne plany a reszta po prostu olała nasze wiadomości więc pojechaliśmy w szóstkę tj:Daria,Gaweł,Rafał,Marcin,Artur i ja. Początek to dojazd do Mstowa gdzie wbijamy na czerwony szlak w kierunku Rzerzęczyc gdzie zamierzamy obejrzeć stado bizonów. Na miejscu okazuje się że oprócz bizonów są alpaki i bawoły.

Bizony w Polsce@zdj. Marcin
Z Rzerzęczyc jedziemy do Nieznanic i pałacu w którym swoje Kuchenne Rewolucje przeprowadzała Magda Gessler. Pałac niczego sobie jednak brama zamknięta więc po chwili jedziemy dalej do Borowna gdzie zaopatrujemy się w batoniki i napoje a następnie do Kruszyny.

Obelisk pamięci tragicznie zmarłego syna Denhoffa@zdj. Marcin Ef
W Kruszynie przekraczamy DK 1 i przez Prusicko jedziemy w kierunku Wąsosza.Po drodze próbuje kopnąć mnie krowa której nie spodobali się jacyś obcy we wsi.

Atak na obcych.
Docieramy do celu  którym jest pomnik poświęcony Powstańcom w Wąsoszu.

Pomnik Powstańców.
Po chwili jedziemy do sklepu i ustalamy plan na dalszą część jazdy. W związku z dwoma ważnymi powodami tj. zbliżającym się deszczem i rodzinami oczekującymi na nas w domach postanawiamy wrócić najkrótszą drogą do Częstochowy. Chwilkę po ruszeniu dopada nas deszcz który towarzyszy z przerwami już do samego domu. W Nowej Wsi poszukujemy przeprawy przez rzekę i chwilkę później po obszczekaniu przez gromadę psów docieramy do "mostu". Przejeżdżamy szybko bo nie wiadomo czy się nie zawali: Przeprawa przez rzekę. Dalsza droga to coraz szybsze tempo w kierunku domu. Jedziemy przez Ostrowy i Czarny Las docierając do Częstochowy gdzie przy Auchanie Daria,Rafał i Gaweł odbijają a pozostała trójka kieruje się w stronę Rakowa. Obok dworca Marcin jedzie dalej a ja i Arczi docieramy do domów.
Trasa

Podgryźć lipę w Cielętnikach

Niedziela, 29 marca 2015 Kategoria ponad 100 km, Wspólnie, z ekipą z Forum Uczestnicy
Km: 105.00 Km teren: 0.50 Czas: km/h:
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: °C HRmax: HRavg
Kalorie: kcal Podjazdy: m Sprzęt: KUBA Aktywność: Jazda na rowerze
Dzisiaj wczesny wyjazd o 8 rano nowego czasu. Startujemy jak zwykle z Jagiellonów w składzie:Daria,Tomek,Bartek,Marcin i dwa Rafały. Początek we mgle standardowo Aleją Pokoju potem obok stadionu żużlowego i w kierunku Srocka gdzie odbijamy na Mstów. Stamtąd docieramy do Skrzydlowa i odwiedzamy pałac Reszków.

Pałac w Skrzydlowie

Następnym miejscem naszego postoju a zarazem celem wycieczki jest lipa w Cielętnikach.

Pod cielętnicką lipą@Skowronek
Następnie ruszamy już pod wiatr który będzie nam towarzyszył do końca w kierunku Św. Anny. Chwilka przerwy i dalej do Przyrowa obejrzeć kościółek przy drodze w kierunku Zalesic. Z Przyrowa do Zalesic obejrzeć niebieskie źródła apotem do Złotego Potoku do Rumcajsa na herbatkę.Potem już przez Siedlec i Zrębice do Olsztyna a następnie starą trasą do domu.